一個月薪8萬的妓女給某公司總裁上MBA課
( http://blog.sina.com.cn/s/blog_4d3a6bb60100kizw.html )

姚平(劍膽琴心)作家博客 2010-08-15 22:55:12

(根據XXX總裁錄音筆記錄,未經總裁核對。無需對號入座!)

那天,我突然覺得心裏發慌,急著想找個女人。於是,我匆匆結束了會議,開車轉到國貿現代城跟前搜索站街女。一個溫州mm發現了我,她當然非常專業,徑直走到我的面前。她這一來,於是有了後面的這個讓我深感震撼的故事。那天,這溫州mm完全是給我上了一堂形象生動的MBA案例課。爲了徹底忠實于這名小姐的原意,我用錄音筆完整記錄下了她當時給我上課的“實況”。  

“先生想做什麽?

“還用說嗎?”

“哦,好的,走吧。”

“去哪兒?”

“全套冰火、毒龍紅繩,可以嗎?“她答非所問。

我在朝陽就喜歡做現代城這地兒的生意,而這裏我只做兩個地方——現代城,京廣中心。

“你知道嗎?看到你之前,我在現代城門口兜了兩圈,終於被我看到你了!”

“怎麽講?”

“從寫字樓裏出來的,肯定做全套……”

“哦?你很有眼光嘛!”我譏諷了她一下。

“做小姐,也要用方法,科學的方法。”她說。她根本不在乎我的態度。

我一愣,頓時很有些興趣:“什麽科學的方法?”

“要懂得統計。我做過精確的計算。”

“怎麽講?”

“我說給你聽啊。我一個月做22天的生意,該休息的時候不休息不行,每天成本272.72元……”

“怎麽算出來的?”我好奇地問。

“你算啊,爲了客人有好的環境,我租高級公寓,每個月要交3000元房租。爲了使自己上檔次,區別于一般的小姐,每個月買衣服和化妝品要1500元左右,加上每月吃飯1500元左右。一個月只能做22天生意,平均每天固定成本是不是就是272.72元?”。

我有些驚訝。我找了10年的小姐,第一次聽到有小姐這麽計算生意成本的。以前的小姐都和我說,每炮300元,另外包夜600至800之類的低檔話。

“成本是不能按次數算的,只能按時間算。”

“不懂。”

“你看啊,我每天都記帳,我可以看到每個月的詳細賬單。”

“怎麽講?”我刨根問底。

“我做過資料分析,一般情況下,每次接客之間的空閒時間平均爲7小時。如果找了一個做推油的,100元,大概要做一小時。也就是每一個100元的客人要花8小時的成本,就是每小時賺12.5元。不賺錢啊!如果說做冰火,漫遊、毒龍的客人是吃飯,做100元的客人連吃菜都算不上,只能算是撒了些味精。”

王八蛋!這個mm聽上去真不像站街女,倒像是一位成本核算師。“那你怎麽辦呢?”我更感興趣了,繼續問。看來,這趟去小姐家還能學到一點新東西。

“所以啊,千萬不能傻站在一個地方等客人。而是通過選擇站街的地點,時間和客人,主動地決定你要做的專案。”

我非常驚訝,這聽上去很有蹊蹺。

“有人說做小姐是靠運氣吃飯的職業,我認爲不是。你要站在客人的位置上,從客戶的角度去思考問題。”她津津有味地說著。

這句話聽上去很專業,有點象很多商業管理培訓老師說的“put yourself into others" shoes.”

“給你舉個例子——醫院門口,一個拿著藥的,一個拿著臉盆的,你接哪一個?”

我想了想,說:“不知道。”

“你要接那個拿臉盆的。一般人得個小病小痛的到醫院看一看、拿點藥,不一定會想怎麽放縱,說不定生著病連女人都不想了,體力不支了,嘻嘻。拿著臉盆打車的,那是出院的。”

“出院的?怎麽呢?”

“住院哪有不死人的?今天二樓的誰死了,明天三樓又死了一個。從醫院出來的人通常會有一種重獲新生的感覺,重新認識生命的意義,人生苦短,及時行樂才最重要哦!那天,一個端著臉盆的對我說:操,不去你那兒,賓館開房去,給你2000包夜,你穿護士服,讓我出了對那些“白大褂”的一口惡氣。嘿嘿,伸手給了我2000元,眼睛都不眨一下。你說他會做個按摩,然後做推油嗎?絕對不會!”

我不由得開始佩服這“雞”。

“再給你舉個例子。那天在潘家園,三個人對我招手。一個年輕男人,從商場出來,手裏拿著禮品盒。還有一個老傢夥西裝革履,紅光滿面的,一看就是剛喝完酒的。第三個是個裏面穿絨襯衫的、外面休閒服的男人,背著筆記本包拖著拉杆箱。我看一個人只需要3秒鐘。我毫不猶豫地停在這個休閒服男人面前。這個男的跟我開房後說:沙漠風暴,水晶之戀……還沒說完就忍不住問我,爲什麽你毫不猶豫地跟我走了?前面還有兩個人呢,你要是跟他們走,我也不好意思和他們搶。”

“對啊。”我滿是狐疑。

“我回答說,那個小屁孩拿著禮品盒,晚上可能要去跟女朋友約會的,肯定不會包夜;那個老男人剛喝完酒,做完就睡,也不會包夜,而且喝完就搞一次也做特長時間;那個穿休閒服的傢夥是來出差的,拿著筆記本包和拉杆箱,一看就是能報銷,而且一個人住賓館,估計是包夜。那個男的就說,你說對了,包夜!”

“你好厲害!”

“沒什麽。那些在髮廊門口轉悠,穿著褲衩背心的人可能是有錢的主嗎?可能去賓館開房包夜嗎?高級點的賓館也不會讓他進啊。”

有道理!我越聽越有意思。

“很多小姐都抱怨,金融危機啊,生意不好做啊,最近又嚴打了啊,生意要完了。什麽都從別人身上找原因。我說啊,你永遠都是從別人身上找原因,你永遠不能提高。從自己身上找找看嘛,問題出在哪里?”

這話聽起來好熟,好像是“如果你不能改變世界,就改變你自己”,或者Steven Corvey的“影響圈和關注圈”的翻版。這“雞”滿口經典、哲理啊!

“有一次,在動物園門口,一個人叫我,做推油。後來又有一次,一個人在動物園旁邊叫我,還是做推油。我就問了,怎麽你們在動物園這兒找小姐的人,大多都是做推油呢?你猜人家說?”

“怎麽說?”

“動物園有一個公交車樞紐,我們在這裏等車沒事幹,順便做個推油的。我恍然大悟。比如你動物園那一塊,沒有寫字樓,沒有酒店,幾乎什麽都沒有,只有公交車站,在這裏找小姐的多半都是剛下公交車的,準備再換另一趟車回家。他們在這裏找小姐,通常都是速戰速決推個油罷了。”

“哦”,我豁然大悟。

“所以我說,態度決定一切!”說這話時,她神氣得下不了地的模樣。

媽的,我聽十幾個總裁講過這句話,態度決定一切!第一次聽小姐這麽說。

“要用科學的方法,統計學來做生意。天天等在三里屯排隊,怎麽能賺到錢啊?每個月就賺5000塊錢怎麽買得起化妝品、好衣服、打扮自己?這就是在謀殺啊!”

“謀殺?”

“是,慢性謀殺你的青春。幹什麽都要用知識武裝自己。學習知識可以把一個人變得聰明,一個聰明的人學習了知識可以變成很聰明的人。一個很聰明的人學習知識,可以變成天才。”

“那是。”我附和道。

“有一次,一個人去我家,我問做什麽?他說做按摩加胸推。我說不爽,直接搞吧。他說,這多貴啊?我說,沒關係,你經常出來玩你有經驗,你做胸推200元,你按我說的,你只給200元就好了,多的算我的。最後,他按我的做了,做愛可比胸推快多了!按摩加胸推一耽誤就是半天沒法做別人的生意,做那事10分鐘搞定。我只收了200元,那傢伙很高興,至少省了100元。這對我來說就是閉上眼睛躺一會兒。我相當於躺一會兒換了幾個小時。我剛才說了,我一天的成本272.72,這多合算啊!”

“你他媽的是妖精!”我狠狠地罵了她一句,可她絲毫不在乎。

“在北京,不算高級夜總會裏做的,比如天上人間,一般一個小姐7、8千,每個月拿回家。做得好的大概2萬左右,頂級的小姐大概每月能掙5萬,全北京10萬小姐,大概只有2、3個小姐,萬裡挑一,每月能拿到8萬以上,我敢說,我就是這2、3個人中間的一個,而且很穩定,基本不會有大的波動。”

太牛逼了吧!儘管她的嘴多少有些吹噓,但到此爲止,我對這個小姐就只剩下敬佩了。

“我常常說我是一個快樂的雞。有人說,你是因爲賺的錢多,所以當然快樂。我對她們說,你們錯了,是因爲我有快樂、積極的心態,所以賺的錢多。”

“說的好!”在這樣高素質的妓女面前我有點黔驢技窮了。

“要懂得體味工作帶給你的美,知道嗎?大冬天的在三里屯站街,大熱天的在國貿這兒接客,很多小姐抱怨,這他媽的破天,真是倒楣!千萬不要這樣,我覺得,用心體會一下這個城市的美,身邊有很多同性戀帥哥經過,非常現代的高樓大廈,雖然買不起,但是卻可以用羡慕的眼光去觀賞、去享受。開公園打野炮,看著草地的綠色,冬天是白色的,夏天是紅色的,多美啊!再看看錢包,1000 多一天,就更美了!每一樣工作都有她美麗的地方,我們要懂得從工作中體會這種美麗。”

“你他媽的是混蛋!”因爲嫉妒,我罵了她。她仍然毫不在乎,以爲我在表揚她。

“我5年前是天上人間的領班。3年前做了三個不同的桑拿城,做過頭牌。後來我不幹了,一個月就3、5萬元,還被管著,沒意思!就主動來做站街。我願意做一個快樂的野雞,哈哈哈哈。”

那天,她讓我得到了一次從未有過的人生享受。她的服務態度和服務技巧的確非同一般!

臨別之際,我給她留了一張名片,她說:“大哥,你破例了,你不怕我今後訛你?”

我說:“不怕,完全不怕。”

“你不是一般人。”她說。

“你有沒有興趣這個星期五到我辦公室去,給我公司的員工講一講你怎麽當小姐的?”

“你他媽的真敢想!”她驚奇地瞪眼問我。

“你就當你在床上,一個全套一小時,你講多久,我就付你多少錢,怎麽樣?給我電話!”

“還真想去,但是得好好考慮一下。”她嫵媚地說。

上車後,我迫不及待地偷偷看了看我懷裏的錄音筆,好,工作正常!哈,它精確無比地記錄下了這只”雞”給我上的一堂生動的MBA課!

(這個故事得來不易,敬請各位博友留下“讀後感”!)


「跟隨熱情,錢財自然來」4種不可信的生涯建議

天下雜誌 2013-11-19 作者:吳凱琳編譯

許多勵志書籍或所謂的生涯顧問,所提出的生涯建議,有許多看起來似是而非,而且多半脫離現實,成了不切實際的空泛口號。以下是新聞網站Business Insider列出4種絕不可信的生涯建議。

1.你可以成為任何一位你想要成為的人:每個人都有自己獨特的專長和優勢,相對的,也有某些缺點和不足,因此你不可能適合扮演所有的角色,無法勝任所有的工作。你真正該做的,是發揮所長,找到適合自己優勢的職涯。

2.只要努力和下定決心,就可以做任何想做的事情:許多人時常以愛因斯坦為例,說他直到4歲才開口說話、直到7歲才學會閱讀,但日後卻獲得諾貝爾獎。但這些成功故事,其實都是少數中的少數,不能以偏概全。

此外,努力和決心並非是成功的唯二因素,還包括其他外在環境條件,況且成功並沒有所謂的固定公式可言,有許多不可控因素。

3.跟隨你的熱情走,錢財自然滾滾而來:熱情只是成功的因素之一,但不是全部。光喜歡瑜伽還不夠,你必須有能力依靠瑜伽賺錢維生,也許是教課或寫書,同時你還得承受過程中可能遇到的難題與壓力。

想想你現在的工作,是否讓你很有動力?是否是你最擅長的工作內容?是否能對於你的團隊或公司有所貢獻?

4.別在意別人如何看待你:如今社群媒體如此普及,你更需要在意別人如何看待你。現在任何人都可以輕易地在網路上搜尋到你的資料,因此你必須好好管理在網路上的個人資訊以及留言內容,以免到最後成為對自己不利的證據。(吳凱琳編譯)


4 Terrible Pieces Of Career Advice You Should Ignore
( http://www.businessinsider.com/terrible-career-advice-you-should-ignore-2013-11 )

Business Insider - Hiranya Fernando, Lumiere Nov. 1, 2013, 1:55 PM 11,396 8

I coach, teach, and mentor about work, jobs, and careers for a living. And I’m big on taking risks, making mistakes, living and learning, pushing boundaries. You may overhear me say things like “if something is worth doing, it’s worth overdoing.” I was never one for moderation, and still struggle to stay within the designated zone. So, when someone like me advises caution, it means something.

My interest in other peoples’ wellbeing and success is deep and genuine. What follows is from the heart, even if it sounds harsh. Someone’s got to be the bad cop and call it like it is. I worry that good, well-meaning folks, and especially our youth, are being told things that are simply untrue and don’t stand up to any objective scrutiny—things that create impossible expectations, are incredibly misleading, and essentially lead people down the garden path full of unicorns and rainbows.

Of course we want to inspire our clients, our students, and our mentees to pursue their dreams. Our garden and our path must have the occasional unicorn and rainbow to make us believe in beautiful things. But our path must also be true, real, and stable. To that end, there are a few things we need to stop saying. Here are four of them:

1. You can be anyone you want to be.

This belongs right up there with “you can have it all.” You can’t be anyone you want to be, nor can you have it all. The universe is specifically designed to prevent this.

Those who say this — especially to women — typically have an unusually fortuitous career and life story to tell, and it’s from this perch that they preach to the more earth-bound.

Here’s what we really should be saying: You can’t be anyone you want to be, but you can be more of who you already are. All of us are born with specific talents and gifts. We have certain natural inclinations and capacities. Over time, we add to these with learned skills and experiences. The sum total of this package is what makes you unique and what will allow you to make unique contributions to this world. This is what you have going for you—not being anyone you want to be, but developing who you already are.

Your best bet is to identify and develop this set of innate talents and strengths. If you’re unsure, take some tests, such as Myers-Briggs and Strengths Finder. They will identify a list of careers where you would most likely succeed based on your strengths.

There is great joy in embracing and being as much of who you are as possible. In fact, if you shirk away from this, the world loses out on you.

2. You can do anything you want. All it takes is hard work and determination.

This statement is thrown around usually after a one-in-a-million example: Albert Einstein didn’t speak until he was four and didn’t read until seven, but turned out to win a Nobel prize; Oprah Winfrey was fired from her television-reporting job and told she wasn’t fit to be on screen, but today she is the billionaire queen of television talk shows; Michael Jordan was actually cut from his high school basketball team before going on to become possibly the best basketball player of all time.

These people did amazing things, no doubt. But the reason these stories are so inspirational is because they are few and far between. We’re being disingenuous if we attribute it all to hard work, since an incredible amount of natural talent played a part, but luck especially had huge influence. Scientists who study the huge acclaim of hits like "Harry Potter" or how certain people become overnight successes share that the processes involved are highly unpredictable, and don’t necessarily have a bearing on the quality of the product or the effort expended. It’s not that the success isn’t deserved, but that it’s wildly out of proportion with any objective measure of quality.

The truth we don’t want to accept is that hard work is only one part of the equation. There are a lot of hardworking people out there. In fact, there are people working three jobs and making just enough to pay rent. These people work hard, but still fall short of meeting their goals. Why? Well, there are a myriad reasons: a lack of education or training, inevitable circumstances, planned or unexpected constraints, and unforeseen events, such as poor health or a prolonged recession.

Look, we need inspiration to motivate us to keep us going, to give it our best shot. I do one key thing all day, and that is encouraging my clients — especially my graduate student clients — to put forth their very best efforts. But I’m not going to tell the fish who can’t climb trees that maybe they should just work harder at it. You know what that does? It leads to self-doubt and low self-esteem.

3. Follow your passion. The money will follow.

The number of self-help gurus and motivational speakers who say this with a straight face is astounding. Popular career books like to peddle it, too, probably because it’s a lovely idea and one that sells.

“Follow your passion” or “do what you love” may be perfectly valid advice, but when it comes to finding a career you like that is also sustainable, love and passion alone won’t cut it.

There is no quick fix for career happiness. It’s a long road of trying things out, identifying what you’re naturally good at, and being willing to work at a passion through classes and taking on additional responsibilities wherever you can, such as through volunteering or pro bono work.

There may also be underlying factors to your career malaise. You may find that, even in your new passion, things may not hold for long because “everywhere you go, there you are.” If I tell you the number of clients that come to us post burn-out from the “passion carousel,” you’d be surprised.

So, what’s the major disconnection between all this passion and the money that’s not following? Your passion has to sell. No matter how much you love a thing, it’s not a livelihood unless and until you can sell it. What you love must also be what the world needs. It must be something that the market values and will pay for. This is not optional. It’s mandatory.

And since you have to be able to sell your passion, you must be good at your passion. You can’t just love yoga. You have to be talented at some aspect of it — teaching it, writing about it — in order to make a living. I love career coaching, but I won’t survive or thrive unless I’m good at it. Ideally, what you’re good at and what you love will converge over time.

This is why we repeatedly emphasize the following in our workshops and blog posts: instead of focusing on passion, look at what you are naturally good at, what comes to you relatively easily, what energizes you, what others recognize you for, and what you’ve been rewarded and promoted for.

Look at your current job situation: what are the tasks that engage and energize you versus the ones that shut you down? Where do you excel with ease, and where do you struggle? Where can you make a contribution to your team, your organization, or your community? This last one alone can create a sense of purpose and — God forbid — real passion.

4. Dance like nobody is watching.

This is bad advice — period. If you are in public, you should not dance like nobody is watching. People are watching, and most of them have video recorders on their cell phones.

Anyone who wants to hire you, network with you, work with you, or date you will google you. They can easily find what you share on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, and YouTube. You don’t have to curate content as perfectly as we do for our clients, but, at the very least, make sure that your post, pins, likes, and tweets are fairly innocuous. Would you be comfortable if both your boss and your mom saw it? If the answer is no, then don’t put it on the internet. It’s shocking how many people don’t seem to have a handle on this. The world is small, people — very small. And when you’re looking for work, it’s actually pretty tiny.

Here’s the good news:

Wonderful things are possible in this world. Many people find work they love, can sustain it, and make a decent living out of it, while also contributing to their families, friends, and community. The key is to get to know yourself well, embrace your natural strengths, and slowly but surely move in the direction of matching these to correlated lines of work. The universe has a way of collaborating with what is both possible and inspiring.

Wonderful things are possible in this world.


一個很牛B的小三給正妻的信,值得女人們深思!
( http://i-kuso.com/article/a153661.html )

酷搜新聞 發佈時間 :2013-12-25 11:45

我承認我是一個不折不扣的二奶,一個女人恨之入骨, 男人愛不釋手的二奶。

那又怎樣? 我沒有要害得你家破人亡的意思, 更沒有要霸佔你丈夫的意思。

我跟他只是在各取所需... 這是一個有規則的遊戲, 雖然它不受法律保護,

但我們會遵守規則! 我從沒要求在我這過夜, 所以請你不要誤會。

作為妻子的你根本不知道你的男人在外面打拚有多辛苦... 為了穩定自己的位置,

為了讓你過上所有人都羨慕的生活, 每每在酒桌上喝得一塌糊塗卻還想著你在家等他回

去! 這些做妻子的你壓根不知道! 我是怕他開車回去有危險才讓他在我這過夜的,

你卻以為他故意不家!你如果每次在他出去應酬的時候跟他講,

喝多了就到賓館休息吧, 開車很危險! 那樣他會更愛你!

可笑的是, 他每次出差你都每隔一小時打一次電話查勤,

知道他在朋友面前多沒面子嗎? 你為什麼就不能在他出差的時放幾個套子在他身

上, 並告訴他有需要記得用?他知道你這麼信任他, 他難道還會亂搞嗎?

夫妻間最起碼的信任都沒有還怎麼生活? 爬得越高得罪的人就越多你知道嗎?

並不是所有二奶都想當正室的! 只要開心就好... 每個男人都不是故意要出軌的,

只是家裡的你壓得他喘不過氣... 你總會說他「結婚前這樣這樣,結婚後那樣那樣!」

為什麼老是停留在過去呢? 為什麼不想想怎樣維持好這段感情?

其實他還是很愛你的, 很愛這個家, 只是他需要你諒解,

需要你像從前那樣心胸豁達! 婚姻就像風箏, 拉得太緊會斷, 放得太鬆會掉。

也希望你不要每次吵架都拿離婚來威脅他, 有聽過狼來了的故事嗎?

呵呵... 我知道他的事情比你多, 我比你更瞭解他, 比你更有辦法令他開心,

你是不是很難受? 那你是不是更應該檢討自己? 當我知道他要吃我做的菜時,

我就會很適當的時候做好飯菜等他回來, 然後等他叫我「寶貝,我回來了!」

然後就問他「甜心,我在床上,菜在桌上,你要先吃哪一個?」 而你呢?

他要回家吃飯你卻說「你要回來吃?我們吃過了,你去外面吃吧。」

這不等於把他拱手送給別人嗎?

他最討厭在他最煩最累的時候還聽你跟他說一些三姑六婆的事, 沒完沒了...

在這個時候我就會幫他調好洗澡水,

然後放點輕音樂, 再幫他按摩放鬆。這樣你覺得他還會想走嗎?

你總會在他跟你吵架了就不讓他碰你做為懲罰, 他碰你是想跟你講和,

你卻不領情! 你能像我一樣, 洗了澡, 用巧克力塗滿全身當甜品送給他嗎?

我知道你肯定會說「他遲早會回來我身邊的,他和你只是玩玩!」

但是你要知道, 我們的遊戲就是在玩玩的情況下進行的! 等激情不在就分手......。

看完這封信,個人覺得小三這封信所說不是全無道理。

其實不是我們身邊的男人都是天生風流,天生壞,

而是我們把生活中的吵架、冷戰、裝著莫不在乎... ...等等給男人偷腥搭建了平台。

我們把原本屬於自己的男人推到了外面花花世界。


arrow
arrow
    全站熱搜

    GeorgeYeo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()